CineMonsteR


https://cinemaparadiso.mybb.rocks/

CineMonsteR - collection of the most rare and scandal films of world cinema.
WELCOME!


 

Friday, August 28, 2020

Eu Me Lembro / I Remember. 2005.

Eu Me Lembro / I Remember. 2005.
PT. Filme Eu me lembro (2005), de Edgard Navarro, no qual o diretor, em um trabalho de recuperação da memória pessoal e da geração a que pertence, tece uma rede intertextual e polifônica, a partir de apropriações, empréstimos e citações de obras e autores inscritos em territórios expressionais e momentos históricos diversos. Assemelhando-se a uma colcha de retalhos, o filme se apresenta como uma tessitura de elementos apanhados na tradição e corresponde a um exemplo privilegiado da maneira pela qual se dá a produção artística na contemporaneidade.
EN. Guiga, born in the city of Salvador, at a provincial time, he discovers sexuality and its limits in contact with her mother, Aurora. With his father, Guilherme, fearsome, austere and exacerbated Puritan, will live many conflicts. He grows up driven by Catholic guilt, marked by his mother's death even before adolescence. As a young man, the protagonist is angry at his father and, during the military dictatorship, lives its most active phase.
Director: Edgard Navarro.
Cast: Lucas Valadares, Fernando Neves, Arly Arnaud, Valderez Freitas Teixeira, Wilson Mello, Rita Assemany, Fernando Fulco, Analu Tavares, Nélia Carvalho, Eva Lima, Caco Monteiro, George Vassilatos, Lúcio Tranchesi.
Brazil, 2005.
Language: Portuguese.
Subtitles: Spanish, English, French.
Download Eu Me Lembro / I Remember. 2005.
Eu Me Lembro / I Remember. 2005.
Eu Me Lembro / I Remember. 2005.

No comments:

Post a Comment